Uchiha Madara

download (15)

Sebelum era desa ninja, Madara adalah anggota yang paling berbakat dari klan Uchiha. Bahkan dengan taraf klan-nya, cakra Madara adalah luar biasa kuat. Dia dibesarkan dalam pertandingan malar dengan adiknya, Izuna Uchiha. Dalam usaha mereka untuk mengungguli yang lain, masing-masing mendapatkan Mangekyo Sharingan mereka sendiri. Dengan kekuatan Mangekyo dua bersaudara ini mengambil alih klan, dengan Madara bertindak sebagai pemimpinnya. Di bawah pimpinannya, klan menakluk semua yang mereka datang. Kerana tidak pernah berakhir seri pertempuran besar, Madara akhirnya mulai menderita terlalu sering menggunakan Mangekyo Sharingan, meninggalkan dia buta. Dalam rangka untuk mendapatkan kembali matanya ia mengambil mata Izuna untuk dirinya sendiri, memberikan dia suatu Mangekyo Sharingan “abadi” yang dengannya dia memimpin Uchiha untuk kemakmuran.

Selama bertahun-tahun, Uchiha telah terus-menerus berperang dengan klan Senju yang sama kuat. Untuk menamatkan pertempuran malar, pemimpin Senju, Hashirama Senju, mendekati Uchiha dengan tawaran perdamaian. Walaupun Madara pernah menginginkan perdamaian dengan Senju, sisa Uchiha ingin menamatkan pertempuran, dan Madara tidak punya pilihan selain menerima. Senju, Uchiha, dan semua klan mereka menakluk datang bersama untuk membentuk desa Konohagakure. Bertentangan dengan keinginan Madara, para penduduk desa memilih Hashirama sebagai Hokage Pertama. Madara takut Hashirama akan menindas Uchiha, dan cuba untuk menggalang dukungan untuk mencabar kepimpinannya. Alih-alih membantu dia, bagaimanapun, Uchiha berpaling kepadanya, percaya ia hanya lebih banyak kekuatan yang dikehendaki. Ditinggalkan oleh klan, Madara meninggalkan desa, kemudian kembali untuk mencabar Hashirama dalam pertempuran. Mereka bertempur di tempat yang suatu hari nanti akan disebut Lembah Akhir, di mana Madara menggunakan Musang Berekor Sembilan melawan Hashirama. Kawalan Ekor Sembilan akhirnya diambil darinya dan Madara diyakini telah meninggal.

Dua belas tahun sebelum bermulanya siri, Madara mendapati bahawa Kushina Uzumaki, Jinchūriki Ekor Sembilan, akan bersalin, menyebabkan meterai menjaga Ekor Sembilan yang terkandung dalam dirinya lemah. Madara menjumpai di mana Kushina disorokkan, membunuh pengawal ANBUnya dan bidan, dan mengambil anaknya, Naruto, sebagai tebusan. Ayah Naruto, Hokage Keempat, Minato Namikaze, mengambil kembali Naruto daripadanya, dengan berbuat demikian memisahkan diri dari Kushina dan membolehkan Madara untuk melarikan diri dengan dia. Madara menggunakan Sharingan untuk menempatkan Ekor Sembilan di bawah kekuasaannya, dan cuba untuk membunuh Kushina. Minato tiba pada waktunya untuk menyelamatkan isterinya dan memaksa Madara mundur. Madara lantas memanggil Ekor Sembilan ke Konoha dan memerintahkan untuk menghancurkan desa itu.

Minato segera setelah tiba untuk membantu dalam pertahanan desa. Sebelum dia boleh menyumbang banyak atau bahkan memberitahu orang lain tentang apa yang telah terjadi, Madara terletak datuknya dan cuba untuk menggunakan jutsu ruang-masa untuk menghantar dia pergi dan mengelakkan gangguan lebih lanjut. Minato boleh menggunakan jutsu teleportasi sendiri untuk melarikan diri, tetapi Madara mengejarnya. Kedua-dua mulai bertempur dan Minato berjuang untuk berjaya menyerang Madara. Setelah beberapa serangan gagal, Minato mampu memukul Madara dengan Rasengan dan jenama dia dengan meterai untuk Flying Thunder Teknik Tuhan, sehingga dia teleport ke Madara kapan saja ia mau. Dia kemudian menggunakan Seal Kontrak pada Madara untuk menghapuskan Ekor Sembilan dari kawalannya. Terluka dan kehilangan senjata terbaiknya, Madara melarikan diri, menyatakan bahawa Ekor Sembilan akan menjadi miliknya lagi suatu hari nanti dan bahawa ia masih punya rencana lain.

Beberapa tahun kemudian, Madara menyusup ke Konoha untuk mencuba dan mengobarkan api perang. Dia ditemui oleh Itachi Uchiha pertama, yang meyakinkan Madara untuk sandaran desa dalam pertukaran untuk membantu memusnahkan klan Uchiha untuk meninggalkan dia dekad sebelumnya. Madara memenuhi, latihan Itachi dan memberikan bantuan. Itachi Madara pernah benar-benar dipercayai, bagaimanapun, dan terus mengawasi dia untuk sisa hidupnya.

Untuk menjaga dalam bayangan Akatsuki, Madara akhirnya mengambil penyamaran sebagai Tobi, [4] memberi arahan untuk Nyeri secara rahsia. Dia memakai sebuah jeruk, aduk-topeng bermotif yang mendedahkan hanya mata kanannya. Ketika ia dilatih Itachi, ia mengenakan topeng yang sama dengan pola api-seperti hitam di atasnya, dan ia telah lama rambut daripada dia sekarang. Rambutnya dipotong pendek dari hari-hari dari pengasas Konoha, dan dia memakai pakaian seragam yang terdiri dari sejumlah baut dan pin, yang biasanya disembunyikan oleh jubah Akatsuki nya. [10]

Sementara bertindak sebagai Tobi, ia riang dan bodoh, sesuatu yang mengganggu sebahagian besar ahli lain. Deidara, yang percaya bahawa semua anggota Akatsuki harus serius dan tenang, tidak senang dengan keperibadian keanak-anakkan Tobi, dan sering menyerang yang terakhir dalam mode komedi ketika terganggu. Rupanya, Madara sangat komited untuk menjaga rahsia identitinya, kerana ia telah terlihat menjaga penampilan konyol bahkan bila tidak ada seorang pun di sekitar (sekurang-kurangnya selama busur filler anime). Kisame dan Zetsu, di sisi lain, agak menghargai kemampuan Tobi untuk mencerahkan organisasi murung seperti mereka [11] Namun,. Setelah identitinya didedahkan untuk semua orang di Akatsuki, “Tobi” telah meninggalkan sifat konyol dan mengadopsi keperibadian Madara .

Awalnya penampilan Madara beruang panjang, rambut sebahu-runcing hitam dengan warna biru. Tidak seperti Izuna, Madara tidak tetap terikat di ekor kuda. Dia juga memakai pakaian standard klan Uchiha’s: kemeja hitam berkerah tinggi dengan lambang klan di punggung atas dan seluar biru dengan perban pada hujungnya, walaupun Madara cenderung meninggalkan kerah baju terbuka. Pada pinggangnya, ia memiliki sabuk perban yang diadakan karung yang mungkin memegang alat ninja.

Setelah menyatakan gencatan senjata dengan klan Senju dan pengasas Konohagakure, Madara membiarkan rambutnya tumbuh lebih panjang, sehingga hampir pinggang-panjang. Ia juga memakai pelindung dahi desa, dan baju besi merah, serupa dengan yang digunakan oleh samurai dan Senju. Setelah pembelotan, ia tampaknya telah dibuang pelindung dahi.

Selama bertahun-tahun, Madara telah mengadopsi penampilan baru Tobi: menutup penampilannya dengan pelbagai topeng memotong pendek rambutnya dan membiarkannya tumbuh lagi. Namun, ketika topeng diambil off, boleh diandaikan bahawa wajahnya telah tumbuh keriput dengan usia, seperti bisa dicatat dari tas diucapkan di bawah mata dan lipatan. Sampai berjuang dengan Konan, mata kiri Madara belum terlihat. Di bawah topeng, ia tampaknya telah perban di dahinya serta memiliki Sharingan di mata kirinya sampai kehilangan ke Izanagi selama berkelahi dengan Konan, yang dipadam dan diganti dengan salah satu mata Rinnegan Nagato. Di bawah jubah Akatsuki, ia mengenakan atasan lengan panjang hitam yang juga merangkumi leher dan dagu, sepasang sarung tangan hitam, dan sepasang kebiruan gelap / celana hitam bersama-sama dengan kasut Akatsuki standard dan stap putih. Pada pinggangnya, ia mengenakan sabuk hitam tebal dengan logam baja-seperti pinggan melekat padanya. Sebelum mendedahkan jati dirinya, ia mengenakan cincin Sasori pada ibu jari kirinya.

Setelah berjuang dengan Konan, topeng Madara berubah menjadi salah satu yang merangkumi atas seluruh setengah kepalanya dengan rekabentuk yang lebih menyerupai mata tunggal Haiwan Sepuluh-Ekor, terdiri daripada pola-riak dengan tiga tomoes sekitar pusat, dua yang membuat keluar lubang mata topeng itu. Dia juga kembali ke mengenakan Uchiha jubah hitam lengkap dengan lambang Uchiha di belakangnya, sabuk tali pinggang, sarung tangan dan sebuah bandana yang meruncing menuruni ke punggungnya, serta memegang kipas perang.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s